Ej bra denna dag.

Trött. Trött som fan. Dagen har varit lite sisodär. Dom här sista veckorna i plugget kommer vara jobbiga asså. Jäkligt jobbiga. Så om ni känner er "dissade" elr så, nu vet ni varför.
All denna kritik, fortsätt gärna.

Skolan var väll lagom jobbig idag, fick veta att vi tydligen ska göra ett arbete i naturen dom sista veckorna. Varför väntar alla lärare till sist med att ge det jobbigaste? Någon sammansatt gen som dom får när dom tar sin examen från lärarhögskolan gissar jag på.
Ni vet den här ångesten man får för att man inte gjort det man ska göra i skolan? Den fick jag idag. Ouch! Vet inte varför jag inte gör sakerna på en gång när jag får dom, det bara blir så liksom. Alla tränare säger att skolan ska gå först. Skitsnack. Man kan inte bara ringa och säga att man ska plugga lite rester istället för att träna. Det funkar inte så, inte på den här nivån. Och jag menar inte att division 3 är speciellt hög men för en 17:åring så är den det. Iallafall för mig som lägger ner ungefär 13 timmar i veckan för att utvecklas. Och när pappan är sportchef. Ni som har någon tränare eller ledare som tar stort ansvar, ni vet hur det känns ibland.
Ni som inte har, försök inte ens att sätta in er i situationen.

Pratade lite med italienaren idag på träningen, han har lärt sig några meningar på svenska. Lät faktiskt bra! Kul kille. Han har tydligen en flickvän som är svensk. Först flyttade hon till honom i Italien men efter ett tag så bestämde dom sig för att flytta hit. Sån där lojalitet och kärlek vill jag också ha när jag blir stor. Att lämna allt och alla för tjejen man älskar. Drömkärlek? Njaa, långt bort. Just nu.

Just nu känns det bara tröttsamt. Fotbollen känns så stor liksom. Som om man formar sitt liv efter en hobby. Okej, inte en hobby. Men en idrott. Är det så man ska göra? Att strunta i att kunna vara med vänner, dra till stan, kunna plugga utan att vara helt slut i skallen efter en träning. Just nu känns det bara, inte okej. Inte nu när man inser hur mycket man har kvar att göra, och så lite tid. Det är väll så det brukar bli. När allt funkar så funkar det galant. När det inte funkar, då ser man alla bristerna. Nu funkar det inte. Är bara så trött.

När jag känner såhär vill jag ha en flickvän snabbt som fan. Inte ha för att "bara ha" utan för att jag vill det. Känner mig mogen för en seriös relation. Vissa garvar nu. garva på. Vad bryr jag mig. Och Malin, om det är så hemskt fel att träffa mig, säg det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis Henke för ditt i särklass bästa inlägg hittills! Stördes inte alls av språket som i de tidigare inläggen och för första gången var det faktist intressant att se vad du hade att säga. Framför allt fotbollsdelarna kunda jag relatera mycket till och du uttryckte dig mycket väl. Bra jobbat!

2008-05-14 @ 09:43:02
Postat av: Anonym

Naaaw nutte då :) Du hittar någon snart :)

2008-05-14 @ 19:44:46
Postat av: Moa

Höhö, damn det var långt! (:

2008-05-16 @ 20:42:30
Postat av: -----

gassh, du skriver aldrig?

2008-05-17 @ 01:08:58
URL: http://hheadshot.blogg.se
Postat av: Zandrapettersson.blogg.se

du är seeeeeg, skriv lite oftare? (:

2008-05-20 @ 11:57:40
Postat av: malla

Jag håller med.
=)
Vart håller du hus?

2008-05-20 @ 12:44:30
URL: http://mallsaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0